Travessa per la Serra de Llevant 2019

El passat dissabte dia 22 a les 17h40’ emprenguerem una nova aventura, aquesta vegada més dirigida a familiars i entrenadors per la seva exigència física. Una excursió de 43km per la serra de llevant des de Cala Agulla fins Can Picafort, seguint durant molta part el recorregut del GR222.

39 participants començaren la travessa, cadascú amb uns objectius marcats en quant a la distància que volien fer, però el que estava clar es que tots volien gaudir del paissatge i d’aquesta petita locura rodejats dels companys.

La primera part del recorregut fou espectacular, passant per cales verges fins arribar a s’arenalet d’aubarca, començant amb sol i acabant amb la posta de sol mentre al fons es podia veure la costa de Menorca.

L’excursió continuà direcció a s’alqueria vella de baix amb els frontals posats i on per arribar-hi esperava una forta pujada que fer tremolar les cames en més d’una ocasió, un cop arribats a dalt tocava una aturadeta per menjar i recuperar forces.

Arribats a s’alqueria vella de baix, més o manco la meitat de la ruta, fou el primer punt on alguns dels participants havien previst arribar i donar per finalitzada la seva ruta, els altres seguiren direcció a l’ermita de Betlem per un tirany ben estret i amb uns fondals que la nit no deixava veure.

Un cop a Betlem, s’emprengué direcció a Can Picafort, mentre un altre grupet també es despedia a la Colònia de Sant Pere amb 30km a les cames els altres seguiren fins arribar al final de la travessa, passant per uns darrers 10km molts durs, tenguent en compte el temps ja acumulat i que el terreny va ser pràcticament tot d’arena a la darrera part del recorregut.

A les 06h15’ de diumenge dia 23 s’arribà a Can Picafort i malgrat el cansament lògic, tothom va quedar molt content i satisfet per l’objectiu aconseguit. Quasi 13h reals que durà tota la travessa i unes 10h de temps real de caminar donaren per moltes rialles, anècdotes i qualque “batua” durant el recorregut.

Gràcies a tots per participar i especialment a les dues seguidores que durant tot el recorregut ens feren de logística amb el cotxe, fent viatges, donant café…

I com no, als qui setmanes abans ja havien anat a fer una primera exploració del terreny per que tot sortis rodat, cercant informació i la ruta més adient perque tots els participants poguessin gaudir d’aquesta experiència. Bon estiu!!!

Aqui podeu trobar totes les fotos de la caminata: enllaç